Accowin Online
Frequently Asked Questions - Algemeen
Bij afdrukken van rapport wordt scherm getoond waarbij aantal copies kan ingevuld worden, de printer, ...
In dit scherm moet het vinkje 'Verzamelen' uitgezet worden.
Als u geen server gebruikt maar wel meerdere computers maken gebruik van Accowin/Belcofin/Finasset dan kan het gebeuren als u rechtstreeks naar de locatie gaat waar het programma staat via \\\... dat u de melding krijgt dat ID niet juist is. In dit geval moeten alle computers een netwerkschijf aanmaken met dezelfde schijf letter. Bijvoorbeeld ipv \\nas\Accowin moeten ze dan gebruik maken van p:\accowin
Soms kan het gebeuren dat de icoontjes op uw bureaublad naar programma's die op netwerk schijven staan verdwijnen. Dit komt omdat windows om de x tijd alle icoontjes op bureaublad controleert of ze verwijzen naar bestaande bestanden. Als op dat moment de netwerk schijf even niet beschikbaar is dan gaat windows deze verwijderen.
Methode 2 beschreven in het artikel van Microsoft lost het probleem op: http://support.microsoft.com/kb/978980
Dit is een gekend probleem als mails verstuurd worden via outlook. Om dit probleem op te lossen bestaan er 2 mogelijkheden:
- De mails in Belcofin/Accowin niet meer versturen via IMAP(outlook) maar via SMTP (menu>parameters>algemeen>tab email). Op deze manier worden de emails verstuurd via Belcofin/Accowin en niet meer via Outlook. Bij SMTP server moet u de SMTP server van uw internet provider invullen. Bij telenet is dit uit.telenet.be Bij skynet is dit smtp.skynet.be Heeft u een andere provider dan moet u navragen bij uw provider wat de SMTP server is.
- De instellingen van Outlook aanpassen zoals beschreven op:
Dit is een wel gekend probleem als u emails verstuurd via outlook. De oplossing hiervoor kan gevonden worden op de website van microsoft: http://support.microsoft.com/kb/278061/nl
Als u Norton Antivirus gebruikt en u heeft problemen dat u na het downloaden van het programma het programma niet meer ziet staan of Norton heeft een melding dat het programma verwijderd is omdat niet niet veilig is dan moet u onderstaande handleiding bekijken. Hierin staat beschreven wat u moet doen als u een programma van onze website heeft gedownload en het niet kan uitvoeren.
Bijlage | Datum | Grootte |
---|---|---|
Norton Application.exe is not safe and has been removed.pdf | 12/01/17 2:39 pm | 257.87 KB |
Bij het uitvoeren van een update van Accowin/Belcofin/Finasset kan de schijf waar Belcofin/Accowin/Finasset geïnstalleerd staat niet geselecteerd worden. De schijf waar Accowin/Belcofin/Finasset staat is een netwerkschijf. Dit komt omwille van extra beveiliging in Windows 7/Vista/Windows 8/....
De oplossing hiervoor kan gevonden worden op de website van Microsoft of door onderstaande procedure te volgen:
- Het bestand EnableLinkedConnections.reg moet u downloaden en bewaren op uw computer.
- Nadien moet u dubbelklikken op dit bestand en zal het geïnstalleerd worden.
- Na deze installatie moet u uw computer herstaren en zou het probleem moeten verholpen zijn.
Bijlage | Datum | Grootte |
---|---|---|
EnableLinkedConnections.reg | 12/01/17 2:39 pm | 330 bytes |
In Windows 7 kan het voorkomen dat Accowin/Belcofin/Finasset andere instellingen gebruikt dan de locale instellingen van de computer. Bijvoorbeeld dat Accowin/Belcofin/Finasset m/d/yyyy gebruikt ipv dd/mm/yyyy wat ingesteld staat als locale instelling.
De oplossing hiervoor is:
- De locale setting van nederlands(belgie) op engels zetten:
- Windows: Start>Configuratiescherm>Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen>Notaties
- Notatie op 'Engels (Verenigde Staten)' zetten
- Computer opnieuw opstarten
- De locale setting van engels op nederlands(belgie) zetten:
- Windows: Start>Configuratiescherm>Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen>Notaties
- Notatie op 'Nederlands (België)' zetten
- Computer opnieuw opstarten