Accowin Online
Frequently Asked Questions - Intervat/Belcotax
Via onderstaande link kunt u de beschrijving vinden hoe u dit probleem moet oplossen:
Veel mensen hebben ineens het probleem dat ze niet meer kunnen aanloggen op Intervat/Belcotax/Finprof terwijl dit vroeger wel ging.
Mogelijke oorzaken:
- Bij internet opties, de tab 'Geavanceerd' moet 'TLS 1.0 gebruiken', 'TLS 1.1 gebruiken' en 'TLS 1.2 gebruiken' aan staan
- Bij vertrouwde website moeten volgende zeker staan:
- Controle applicatie van kaartlezer uitvoeren:
- Kaart verwijderen uit kaartlezer
- Via command line hetvolgende command uitvoeren: certutil -scinfo
- Hierbij ga je normaal de melding krijgen 'Geen kaart aanwezig.'
- Kaart in de kaartlezer steken
- Via command line hetvolgende command uitvoeren: certutil -scinfo
- Het systeem gaat vragen om een aantal keer uw pincode in te geven.
- Na dit verschillende keren te doen gaat het system u vragen om certificaat te selecteren. Hier kunt u het eerste selecteren
- Internet explorer sluiten en opnieuw opstarten en terug proberen. Meestal is nu het probleem opgelost.
- Indien probleem nog niet opgelost neem je best contact op met de overheid op het nummer 0257/25757.
Bij sommige mensen duurt het zeer lang voordat ze scherm zien voor selectie van certificaat om te kunnen aanloggen. De oplossing hiervoor is de certificaten die u niet gebruikt te verwijderen van uw computer. Hierna gaat het aanloggen terug veel sneller.
Certificaten kunnen verwijderd worden via:
- Windows start knop
- Configuratiescherm
- Internet opties
- Tab 'Inhoud'
- Op knop Certificaten klikken
- De certificaten die niet van u zijn verwijderen
Het probleem komt omdat de root certificaten van de overheid nog niet geïnstalleerd zijn op uw computer. In punt 6 van volgende website staat beschreven hoe u dit kunt installeren: http://ccff02.minfin.fgov.be/CCFF_Authentication/static/app-layout/signature/html/signaturePDF-nl.html#Q6.
Na installeren van de root certificaten de diagnose tool van de overheid gebruiken om te kijken of alles werkt: http://ccff02.minfin.fgov.be/clientdiagnose/
Er is een test aangifte aangemaakt dat u wil doorsturen via Belcotax. U moet een definitieve aangifte doorsturen.
Bij generatie van XML bestand Belcotax staat standaard de optie 'XML voor testaangifte' aangevinkt. U moet de optie 'XML voor definitieve aangifte' aanvinken. Het bestand opnieuw aanmaken en dit doorsturen via Belcotax.