Frequently Asked Questions - Accowin V1 (oud)

Dossiers met een referte waar & in staat kunnen niet geïmporteerd worden in de Accowin versie 2.

Via volgende manier kunt u deze dossiers wel importeren:

  • Accowin versie 2 opstarten
  • Er gaat scherm verschijnen om dossiers te importeren. Daar moet u op de knop 'oude accowin openen' klikken
  • Als accowin versie 1 is opgestart mag u geen dossier selecteren, dus u moet klikken op annuleren
  • menu>start>dossiers beheren
  • Naar het dossier gaan waar in de referte een & in staat
  • Naar de fiche van het dossier gaan
  • Voor de referte staat er 'Interne code' en daar kunt u op klikken
  • Dan kunt u een nieuwe referte ingeven voor het dossier. We raden aan om de & te vervangen door EN. Dus als de referte was C&A dan wordt nieuwe referte CENA
  • Na het wijzigen moet u accowin versie 1 afsluiten
  • U ziet terug het scherm om de dossier te importeren
  • Nu kunt u de import terug opnieuw doen en zou het moeten werken

Accowin versie 1 kan nog steeds gedownload worden via onderstaande link. Dit voor zowel de eerste installatie (AccowinSetup.exe) als de update naar de laatste versie (AccoUpd.exe)

Hieronder kunt u ook het upgrade programma (AccowinUpgrade.exe) samen met de handleiding (AccowinUpgradeNL.pdf) vinden dat alle data van Accowin versie 1 kan omvormen naar Accowin versie 2.

BijlageDatumGrootte
Bestand AccoUpd.exe12/01/17 2:39 pm13.58 MB
Bestand AccowinSetup.exe12/01/17 2:39 pm23.35 MB
Bestand AccowinUpgrade.exe11/10/23 8:45 am47.05 MB
Bestand AccowinUpgradeNL.pdf12/01/17 2:39 pm1.06 MB

Deze error kan optreden indien er onvoldoende geheugen beschikbaar is voor de database engine (BDE). Er kan meer geheugen toegewezen worden aan de database engine via volgende manier:

  • Start>configuratiescherm>BDE Administrator
  • Ga naar de tab Configuration
  • Klik de boom open: Configuration>System>INIT
  • Rechts in het scherm kan de parameter SHAREDMEMLOCATION en SHAREDMEMSIZE aangepast worden
  • Hieronder kunt u de voorkeurinstellingen vinden
  • Na aanpassen moet u wel de computer herstarten

De voorkeurinstellingen zijn:

  • 2 GB fysiek geheugen (RAM):
    • SHAREDMEMLOCATION: 0x2BDE  
    • SHAREDMEMSIZE: 2048
  • 4 GB fysiek geheugen (RAM):
    • SHAREDMEMLOCATION: 0x5BDE
    • SHAREDMEMSIZE: 4096
  • 8 GB fysiek geheugen (RAM):
    • SHAREDMEMLOCATION: 0x7BDE
    • SHAREDMEMSIZE: 8192

Bij het opstarten van Accowin krijgt u de foutmelding "Can't find key or value '\SOFTWARE\BORLAND\DATABASE ENGINE\SETTINGS\INIT' 'MAXFILEHANDLES'!" te zien. Soms gebeurt het dat bij een installatie van accowin op een windows 7 64 bit systeem een aantal registry settings niet juist worden geinstalleerd. De oplossing hiervoor is het onderstaande bestand te downloaden en uit te voeren op uw computer. Het onderstaande bestand mag enkel uitgevoerd worden op een 64 bit windows systeem.

BijlageDatumGrootte
Bestand MaxFileHandlesError.reg12/01/17 2:39 pm574 bytes

 De database van het dossier staat niet in de nieuwe database versie. U kunt uw database in de nieuwe versie zetten door het onderstaande programma te downloaden en volgende stappen uit te voeren:

  • Accowin/Belcofin sluiten
  • Programma ConvertTables.exe opstarten
  • Het pad van het dossier selecteren waar je deze foutmelding kreeg
  • Op de knop 'Convert all tabels to paradox 7' klikken
  • Programma sluiten
BijlageDatumGrootte
Bestand ConvertTables.exe12/01/17 2:39 pm835.5 KB

Losstaande computer/Server wordt vervangen:

  • Accowin installeren op de server/losstaande computer. Dit kan door ofwel uw oude setup te gebruiken of door de laatste versie van Accowin te downloaden. Er moet een volledige versie geïnstalleerd worden en geen update.
  • Nadat Accowin geïnstalleerd is, kopieert u de oude Accowin map (van uw oude computer) over de nieuwe Accowin map (op uw nieuwe computer)
  • Na opstarten van Accowin krijgt u de melding dat ID niet juist is. Er moet namelijk een nieuwe licentie aangevraagd worden. Dit kan door menu>about>licentie>licentie aanvragen
  • Na wat tijd kunt u de nieuwe licentie opvragen via menu>about>licentie>licentie opvragen

Client wordt vervangen:

  • De standaard installatie van een nieuwe client moet uitgevoerd worden.
  • De handleiding hiervoor kunt u vinden in c:\Accowin\_Doc\NetwerkInstall.pdf

 De oplossing voor dit probleem is:

  • Accowin sluiten
  • Start het programma PDXRBLD.exe dat u kunt vinden in C:\Accowin\_Tools. Indien Accowin bv op P:\Accowin geinstalleerd is dan moet u naar P:\Accowin\_Tools gaan.
  • Bij 'Select database' kies je voor 'By directory'
  • Bij 'Rebuild scope' kies je voor 'Rebuild corrupted tables'
  • Klik op de knop 'Browse' en selecteer het dossier waar je het probleem hebt. Hierbij moet u naar de map C:\Accowin gaan en daar de map selecteren die dezelfde naam heeft als de referte van het dossier. Dus als uw dossier de referte 'DEMO' heeft dan moet u naar de map C:\Accowin\Demo gaan.
  • Druk op de knop Start.
  • Het programma gaat nu alles bestanden van het dossier controleren en deze proberen te herstellen als er fouten zijn.
  • Indien er fouten waren gaat er naast de tab 'Options' een extra tab zichtbaar zijn met als naam 'Errors'. In de tab Errors kun je dan zien welke tabellen een fout hadden en welke tabellen konden hersteld worden en welke niet. Indien u fouten ziet en de opmerking 'Table cannot be repaired: Cannot rebuild formatted memo' bij de tabel BTWAANG dan mag u deze negeren. 
  • Als het programma alle fouten kon herstellen, kunt u het programma sluiten en Accowin opnieuw opstarten en zou het terug moeten werken
  • Bekijk wel even uw laatste boeking net voor je deze fout kreeg. Want het kan gebeuren dat deze niet meer in het systeem zit

Het bestand LangDriverMissing.reg moet u downloaden en bewaren op uw computer.
Nadien moet u dubbelklikken op dit bestand en zal het geinstalleerd worden.
Na deze installatie zou het probleem moeten verholpen zijn.

BijlageDatumGrootte
Bestand LangDriverMissing.reg12/01/17 2:39 pm280 bytes

Dit kan eenvoudig opgelost worden door de bestanden van c:\<windowsdir>\crystal te copieren naar c:\<windowsdir>\system32.

Op een 64 bit systeem zoals Windows Server 2008 R2 moeten de bestanden van c:\<windowsdir>\crystal gecopieerd worden naar  c:\windows\SysWOW64 ipv naar c:\<windowsdir>\system32

Het kan zijn dat de BDE niet juist is geinstalleerd of dat de verkeerde versie op de computer staat. Het is best om de BDE dat hieronder staat te downloaden en deze te installeren. Na installatie Accowin opnieuw starten en zou het moeten werken.

BijlageDatumGrootte
Bestand BDEInfoSetup.EXE12/01/17 2:39 pm6.73 MB