E-ID werkt niet meer

Veel mensen hebben ineens het probleem dat ze niet meer kunnen aanloggen op Intervat/Belcotax/Finprof terwijl dit vroeger wel ging.

Mogelijke oorzaken:

  • Bij internet opties, de tab 'Geavanceerd' moet 'TLS 1.0 gebruiken', 'TLS 1.1 gebruiken' en 'TLS 1.2 gebruiken' aan staan
  • Bij vertrouwde website moeten volgende zeker staan:
  • Controle applicatie van kaartlezer uitvoeren:
    • Kaart verwijderen uit kaartlezer
    • Via command line hetvolgende command uitvoeren: certutil -scinfo
    • Hierbij ga je normaal de melding krijgen 'Geen kaart aanwezig.'
    • Kaart in de kaartlezer steken
    • Via command line hetvolgende command uitvoeren: certutil -scinfo
    • Het systeem gaat vragen om een aantal keer uw pincode in te geven.
    • Na dit verschillende keren te doen gaat het system u vragen om certificaat te selecteren. Hier kunt u het eerste selecteren
  • Internet explorer sluiten en opnieuw opstarten en terug proberen. Meestal is nu het probleem opgelost.
  • Indien probleem nog niet opgelost neem je best contact op met de overheid op het nummer 0257/25757.